Reklamation och retur

Ångerrätt

Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt när du handlar online enligt Lagen om distansavtal (2005:59). Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Du står då själv för returkostnaden. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. Alltså måste varan vara i ett väsentligt oförändrat skick, det vill säga oanvänd och oskadad. Därför är det viktigt att varan inte kommer till skada under transporten till oss för full återbetalning. Produkter som är plastade måste ha plasten kvar, det är också viktigt att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. 

Observera att du inte har ångerrätt för vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen/plomberingen har brutits, parfym, krämer och liknande som öppnats, vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal.


Reklamation

Om varan är trasig/defekt när du öppnar paketet har du som är privatperson reklamationsrätt. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Vid fel av varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan, förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid. Reklamationsrätten gäller ursprungliga fel, det vill säga, inte fel som uppstått till följd av vårdslös hantering, handhavandefel, slitage eller att skötselråd inte har följts.  Som kund har du ansvaret för att noggrant undersöka de levererade varorna vid mottagandet för att försäkra dig om att de är i felfritt skick. Vi godkänner inte reklamationer av varor som du har använt men som inte lever upp till dina förväntningar. 

 Vid eventuell allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att du provar en vara på en liten yta och väntar i 24 h för att se om du får någon reaktion. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.


Instruktioner:

  •      Vid retur MÅSTE produkterna returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  •      Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  •      Förpacka godset väl för att undvika skador.
  •      När du fått ok via e-post på att du kan returnera så måste varan vara oss tillhanda inom 14 dagar.
  •      Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och när du skickar den till oss.
  •      Köparen står själv för fraktkostnaden av retur.

  •      Skicka in din retur/reklamationsbegäran via Mail till Dala hud & skönhet
  •      Viktiga uppgifter som måste finnas med vid din returbegäran:
  •      - Namn
  •      - E-post
  •      - Ordernummer
  •      - Produktnamn & artikelnummer
  •      - Felbeskrivning

  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.




JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.